štvrtok 12. mája 2011

Recenzia CD Katrine Madsen : Simple Life

Katrine Madsen
Simple Life
Sundance Music 2009 / distribúcia Hevhetia

Posledný album dánskej speváčky Katrine Madsen potvrdzuje, že vydavateľstvo Sundance je liahňou skvelých vokálnych talentov. Katrine, ktorá sa autorsky podieľa na väčšine skladieb, si na album vybrala zostavu kvalitných dánskych inštrumentalistov v zložení saxofón (skvelý aranžér Joakim Milder), klavír (Henrik Pedersen), kontrabas (Jesper Bodilsen) a bicie (Jonas Johansen), ktorých hráčske skúsenosti na albume nesmierne cítiť. Niekoľko skladieb je zaranžovaných aj pre sláčikovú sekciu Goteborského symfonického orchestra. Celý album je pomerne decentný, plný lyriky a nežnej melanchólie a aj jeho vizáž je ladená do "zimného šatu". Madsen sa nepochybne inšpiruje Dianou Krall, ale má ešte temnejší a chrapľavejší hlas a aranžmány Joakima Mildera neznejú tak sladko ako u Diany. Piesne, kde Katrine Madsen sprevádza kapela, sa mi osobne páčia viac než orchestrálne skladby, kde prevláda sentimentálny pátos a idylické sláčiky navodzujú vianočnú atmoféru. Všetky skladby sú však kompozične prepracované do najmenších detailov a latku žánrovej autorskej tvorby dvíhajú naozaj vysoko. Pokiaľ ide o Katrinin spev, v štandardnej polohe je jej prejav sebaistý, ale vokálne "výlety" nad rámec jej rozsahu či štýlu sú občas intonačne "na hranici" a za cenu miernej straty farebného registra. Rozhodne je to však pekný album, ktorému len možno chýba "odpich" a vyrovnanosť jednotlivých skladieb spôsobuje dojem, že album postráda skutočne výraznú pieseň. Preto na prvé počutie prchavo zaznie a vzápätí vyšumí do stratena, no po viacerých prehraniach si ho rozhodne obľúbite.

Pre časopis Hudobný život, číslo 11/ 2010 napísal Peter Katina